Posting mengikut label

Monday, June 24, 2013

Merentas Waktu Ke Arah Pembaharuan Politik




BEBULOH, 13 SYAABAN 1434 / 22 JUN 2013 :  Parti Pembangunan Bangsa (NDP) sekali lagi telah mengadakan Kongres Agung Tahunannya yang ke-8 Tahun 2013 di Dewan Serbaguna Bebuloh, Mukim Pengkalan Batu, Negara Brunei Darussalam.

Hj Yunus Momin, Pengerusi Penatia Kongres NDP Ke-8 ketika menyampaikan ucapan alu-aluan

Kongres Agung Tahunan yang berlangsung selama dua hari itu telah dirasmikan oleh Tuan Yang Terutama Saudara Mahmud Morshidi Othman , Presiden NDP kelmarin dihadapan lebih 200 ahli yang hadir.

Presiden NDP ketika menyampaikan
ucapan dasar dan seterusnya merasmikan
kongres
Pada kongres tahun ini sebanyak 2 usul khas, 7 usul yang dibentang dan dibahas, 11 usul yang dibentang tanpa bahas dan 56 usul yang telah diangkat oleh Badan Perhubungan Daerah, yang menjadikan sebanyak 76 usul yang telah diluluskan dan disahkan oleh Kongres Agung Tahunan ke-8 Tahun 2013 ini.

Diantara ahli-ahli Majli Tertinggi yang hadhir
Kongres kali ini yang bertemakan ‘Merentas Waktu Ke Arah Pembaharuan Politik’ menyaksikan kehadiran ahli-ahli perwakilan yang begitu bersemangat dan bersungguh-sungguh dalam membentangkan usul. Ini tidak syak lagi ianya menggambarkan betapa rakyat diperingkat akarumbi khususnya perwakilan-perwakilan yang hadir merasa begitu komited dan mengharap agar isu-isu yang dibentangkan akan dapat membantu pihak kerajaan dalam menangani berbagai masaalah dari berbagai bentuk cabaran.


No comments: