Posting mengikut label

Monday, February 9, 2009

NDP terus sumbang bantuan mangsa banjir

TUTONG 08 FEBRUARI 2009 - PARTI PEMBANGUNAN BANGSA (NDP) terus berusaha memberikan sumbangan bantuan kepada mangsa-mangsa banjir di kawasan Tanjung Maya dan Mukim Ukong.

Keadaan banjir teruk di 2 kawasan tersebut sehingga kelmarin belum lagi reda.

Lebih 10 orang ahli-ahli NDP dengan mengunakan 4 buah bot sumbangan Awang Haji Ismail Ibrahim dan Pengiran Ismail Pengiran Ahmad terus bertugas membantu pasukan-pasukan penyelamat kerajaan dengan memindahkan penduduk kampong yang terjejas ke tempat yang lebih selamat dan juga menghantar sumbangan makanan kepada mangsa-mangsa banjir yang lain yang telah terputus hubungan sejak banjir melanda kawasan-kawasan tersebut 3 hari lepas.

Sementara itu sejak kelmarin beberapa orang ahli NDP di markas pusat pula juga turut sibuk mengumpul sumbangan-sumbangan berbentuk makanan keperluan asas se[erti beras, gula dan lain-lain untuk di agih-agihkan kepada mangsa-mangsa banjir dari kalangan anggota parti yang tinggal di kawasan-kawasan terjejas.

Aspirasi-NDP di maklumkan ahli-ahli NDP akan terus di tugaskan di kawasan-kawasan terjejas hingga keadaan kembali pulih seperti biasa.

Naib Prtesiden NDP Tutong, Awg Hj Hanafi bergambar ramai bersama Pegawai daerah Tutong

No comments: