Posting mengikut label

Wednesday, February 11, 2009

Taklimat tingkatkan keupayaan parti

LIMBARUH HIJAU 11 FEBRUARI 2009 - JAWATANKUASA Panitia Kongres Tahunan NDP akan terus berusaha membantuBadan-Badan Perhubungan dan Ranting-Ranting NDP seluruh negara bersiap sedia ke Kongres Agung Tahunan NDP kali ke-4 pada bulan Jun depan ini.

Sepanjang munggu lepas mulai 1 Februari lalu, Jawatankuasa Panitia Kongres telah mengadakan sesi taklimat ke empat-empat daerah di seluruh negara mengenai peranan penting dan tanggungjawab ranting sebagai penentu kejayaan kongres tahunan yang akan di adakan itu.

Sebelum itu sepanjang bulan Januari lepas JK Panitia Kongres juga telah mengadakan taklimat kepada Himpunan Non-Muslim, Wanita dan Pemuda mengenai peranan dan tanggunjawab ke tiga-tiga himpunan dalam membuat persiapan ke kongres tahunan akan datang.

Taklimat juga telah di sampaikan kepada Badan-Badan Perhubungan Parti di seluruh negara mengenai tugas dan tanggunjawab Badan-Badan Perhubungan selaku pengurus dan pentadbir perjalanan parti peringkat daerah berperanan sama mempastikan setiap ranting di daerah masing-masing bersiap sedia untuk menghadapi kongres tahunan parti.

Makumat-maklumat mengenai perjalanan pemilihan umum kepimpinan parti peringkat ranting dan pusat bagi sesi 2009 -2012 (PEMILU 2009) yang sedang di selanggarakan oleh Suruhanjaya Pemilihan Umum (SPU) serta peranan semua ahli-ahli dalam menjayakan PEMILU 2009 juga turut di jelaskan di sesi-sesi taklimat tersebut.

Menurut JK Panitia Kongres program seterusnya yang akan di adakan di seluruh negara ialah taklimat dan bengkel menghalusi tata cara Badan-Badan Perhubungan serta Ranting-Ranting mengadakan Perhimpunan dan Mesyuarat Tahunan masing-masing.

Antara perkara penting yang akan di berikan perhatian ialah keupayaan ranting-ranting menyediakan laporan tahunan dan laporan kewangan serta kebolehan setiap ranting mengenalpasti isu-isu terkini yang boleh di angkat sebagai usul-usul yang akan di bawa ke Perhimpunan Tahunan Badan Perhubungan dan seterusnya ke kongres akan datang.

No comments: