Posting mengikut label

Thursday, January 1, 2009

JEJAK EHSAN HAWA PUSAT SAMBIL UCAP SELAMAT HARI NATAL

Himpunan Wanita Pusat Parti Pembangunan Bangsa (HAWA) telah membuat kunjungan ke rumah balu mendiang Gawang Anak Brauk, Mariam Anak Gaian di Jalan Pantai Kampung Sungai Liang untuk mengucapkan Selamat Hari Natal kepada beliau Ahad lalu 28hb Disember 2008.

Kunjungan itu menerusi Program Jejak Ehsan Hawa Pusat juga turut bertujuan untuk bertanyakan perkhabaran balu mendiang itu sejak ditinggalkan suaminya pada 20hb Oktober 2008 lalu.
Mendiang Gawang Anak Brauk merupakan salah seorang jawatankuasa Non Muslim Perhubungan Daerah Belait yang aktif bergerak dalam parti ini sejak beliau menyertai parti pada tahun 2006.

Balunya Mariam juga merupakan anggota wanita NDP yang aktif menyertai berbagai program yang dianjurkan oleh wanita baik di peringkat pusat mahupun daerah.

Rombongan tersebut yang telah diketuai oleh Ketua Himpunan Wanita Pusat Dyg Hjh Saemah Hj Kepli turut menyumbangkan cenderahati kepada Dyg Mariam sebagai hasrat menambah ceriakan lagi sambutan Hari Natal bagi beliau dan keluarganya.

Mendiang Gawang Anak Brauk menghembuskan nafas akhirnya dan meninggalkan isteri dan seramai Sembilan orang anak-anaknya beserta cucu-cucunya pada awal pagi ketika hendak bersiap-siap untuk pergi bekerja.

Balunya menyambut kunjungan rombongan Hawa Pusat  pada hari itu dengan genangan air mata dan dalam perbualan bersamanya terus menceritakan kesedihan setelah kepergian suaminya. Beliau juga memberitahu sambutan Hari Natal tahun ini disambut keluarga itu secara sederhana kerana kepergian suaminya masih segar dirasakan.

Mudah-mudahan dengan adanya kunjungan Jejak Ehsan itu sedikit sebanyak telah dapat membantu menceriakan hati wanita itu.

No comments: