Posting mengikut label

Monday, January 19, 2009

Tabung Bantuan Palestine dapat sambutan

LIMBARUH HIJAU 16 JANUARI 2009 - TABUNG bantuan bagi rakyat Palestine yang di lancarkan oleh Parti Pembangunan Bangsa (NDP) pada 14 Januari 2009 mendapat sambutan baik dari ahli-ahli parti.

Hingga kelmarin Aspirasi-NDP di maklumkan sumbangan ahli berjumlah hampir BND 1000 telah di terima oleh Tabung Bantuan Rakyat Palestine yang di kendalikan oleh Biro Keselamatan dan Kecemasan.

Sementara itu ahli-ahli Majlis Tertinggi NDP yang bersidang kelmarin memulakan mesyuarat dengan laungan penuh semangat 'Hidup Palestine dan Hancur Israel' untuk menunjukkan semangat solidariti parti bersama rakyat Palestine yang sedang melalui keperitan hidup dan penderitaan akibat tindakan ganas dan kejam rejim Zionis keatas Gaza.

Ayahnda Yasin Affandy, Presiden NDP memimpin mesyuarat untuk melaungkan seruan semangat soldariti warga NDP dengan rakyat Palestine yang di zalimi itu.

Gaza telah bermandikan darah sejak serangan ganas tersebut dan menyaksikan sehingga kini lebih 800 jiwa rakyat Palestine termasuk kanak-kanak dan wanita yang tidak berdosa terkorban manakala dunia jelas tidak berdaya untuk menekan Israel agar menghentikan jenayah perang yang di lakukaknnya serta pencerobohannya keatas nilai kemanusian sejagat.

Ahli-ahli MT meluahkan kekecewaan dan kesedihan mereka atas situasi yang mendukacitakan ini di mesyuarat bulanan mereka kelmarin dan berharap Mesyuarat Majlis Negara (MMN) yang di jangka bersidang pada bulan Mac akan datang ini akan memberikan perhatian sewajarnya kepada isu ini.

"Brunei telah mengeluarkan kenyataan mengutuk sekeras-kerasnya tindakan ganas Israel itu melalui Kementerian Hal Ehwal Luar. Kita berpandangan sangat perlu isu Palestine ini dan sentimen negara berhubung tindakan melampau Israel serta harapan kita agar keamanan di kembalikan di Gaza terus di suarakan dan kita berharap parlimen yang akan bersidang Mac ini akan menyuarakan sentimen ini", tegas sdr Mahmud Morshidi Othman, Timbalan Presiden NDP yang telah mempengerusikan mesyuarat tersebut.

No comments: